Reply
TRUE Explorer
6
: ‎19-12-2014

Re: What makes your Mum special?

Definitely the nagging! Me and my brother will always say "Ma, why do you nag so much?" Even without her anwswering (she just nags more), we all know for the better that it's for our own good. Without her constant nagging, we won't remember the important lessons of life and we probably wouldn't be who we are today.

 

So, to all sons and daughters with a naggy mom (like mine), listen well and bear through the naggings Smiley Very Happy

 

Message 11 of 22 (1,194 Views)
TRUE Explorer
25
: ‎08-12-2014

Re: What makes your Mum special?

Everyone will definitely agree that their mum is the best mum in the world. Mum's love is an infinite love. Eternity. They will show their love from their delicious cooking, hugs, scold, advise, worries, tears and so on..But among of the above that everyone will surely know, there must be one thing that SPECIAL about your mum! Yes, everything about Mum is special, but what's make my Mum SUPER SPECIAL is her Mother-Daughter instinct @ bonding. This happened twice.

 

1) I was at the office. Suddenly craving for my favourite dish. Gulai Tempoyak Ikan Patin. Without telling my mom, I just let go my craving and forget about it..Suprisingly, when i reach home, my mom cooked Gulai Tempoyak Ikan Patin! Wow! Happy tummy! Smiley Very Happy

 

2) When Im in Operation Theatre, to gave birth of my first son via caesarean. 2345hrs, at the middle of the night. My Mum waiting at home, cannot sleep, she feels like her tummy being cut and pain. She can feels what i feels. Only until everything went well, then only she sleep. At 2am.

 

I LOVE YOU MOM - Puan Norhayati bt Md Yusof

 

Message 12 of 22 (1,209 Views)
TRUE Seeker
3
: ‎02-03-2015

Re: What makes your Mum special?

Ibu saya adalah sangat istimewa kepada saya dan 5 lagi adik beradik saya.Ibu saya seorang yang sangat rajin,pemurah,tutur katanya sangat lemah lembut dan sopan,penyayang dan seribu lagi kebaikan.Walaupun sudah berusia 64 tahun tetapi beliau sangat rajin melayan permintaan anak-anaknya ketika pulang ke kampung seperti memasak makanan kegemaran kami.Ibu sangat pemurah walaupun beliau sendiri bkn org berada tetapi beliau tidak boleh melihat orang susah.Ibu akan memberi separuh duit yang ada ditangan untuk menggembirakan orang susah dan juga kanak-kanak.Ayah sudah pergi 6 tahun yang lalu tetapi ibu tetap menyayanginya hingga kini.Kasih sayangnya menjadi contoh kepada kami semua.Keistimewaan ibu ini jarang saya lihat ada pada orang lain.KadangKadang saya sendiri tak mampu mencontohinya.Saya sentiasa mendoakan ibu saya dipanjangkan umur ,sihat sejahtera dan dapat beribadah sehingga akhir usianya
Message 13 of 22 (1,206 Views)
TRUE Seeker
5
: ‎27-02-2015

Re: What makes your Mum special?

Because she's born with awesomeness 


Agent_A wrote:

“All that I am, or I hope to be, I owe to my angel mother.” – Abraham Lincoln

 

What makes a Mum so special? Is it her hugs? Her kind words? Her advice and scolding? Her home cooked goodies? We all have our stories and our memories with our Mums. And each and every one of us has our very own reasons that define what makes our Mums so special.

 

This weekend, we’re honouring our Mums by celebrating the annual Mother’s Day. We usually do so by buying our Mums flowers, or bringing her out to dinner, or even treating her to a well-deserved day out at the spa.

 

If you ask me, my Mum is special because she’s everyone’s Mum. She raised her children (and continues to do so now by raising her grandchildren), cooks super awesome meals for eleven people every day effortlessly (and might I add with no complaints either) and still has time to post pictures of her grandchildren on Facebook!

 

So now I ask you…what makes your Mum special?

 

PS. Check out our blog to find out more about the campaign details.

 

For Terms & Conditions, please click here



Agent_A wrote:

“All that I am, or I hope to be, I owe to my angel mother.” – Abraham Lincoln

 

What makes a Mum so special? Is it her hugs? Her kind words? Her advice and scolding? Her home cooked goodies? We all have our stories and our memories with our Mums. And each and every one of us has our very own reasons that define what makes our Mums so special.

 

This weekend, we’re honouring our Mums by celebrating the annual Mother’s Day. We usually do so by buying our Mums flowers, or bringing her out to dinner, or even treating her to a well-deserved day out at the spa.

 

If you ask me, my Mum is special because she’s everyone’s Mum. She raised her children (and continues to do so now by raising her grandchildren), cooks super awesome meals for eleven people every day effortlessly (and might I add with no complaints either) and still has time to post pictures of her grandchildren on Facebook!

 

So now I ask you…what makes your Mum special?

 

PS. Check out our blog to find out more about the campaign details.

 

For Terms & Conditions, please click here



Agent_A wrote:

“All that I am, or I hope to be, I owe to my angel mother.” – Abraham Lincoln

 

What makes a Mum so special? Is it her hugs? Her kind words? Her advice and scolding? Her home cooked goodies? We all have our stories and our memories with our Mums. And each and every one of us has our very own reasons that define what makes our Mums so special.

 

This weekend, we’re honouring our Mums by celebrating the annual Mother’s Day. We usually do so by buying our Mums flowers, or bringing her out to dinner, or even treating her to a well-deserved day out at the spa.

 

If you ask me, my Mum is special because she’s everyone’s Mum. She raised her children (and continues to do so now by raising her grandchildren), cooks super awesome meals for eleven people every day effortlessly (and might I add with no complaints either) and still has time to post pictures of her grandchildren on Facebook!

 

So now I ask you…what makes your Mum special?

 

PS. Check out our blog to find out more about the campaign details.

 

For Terms & Conditions, please click here





Smiley LOL  Heart Woman LOL 

Message 14 of 22 (1,211 Views)
TRUE Seeker
5
: ‎02-03-2015

Re: What makes your Mum special?

Sepanjang saya membesar, mama saya bukanlah kawan baik saya. Saya dan adik tidak pernah diajar untuk menjadikan ibu bapa sebagai kawan. Makanya, saya tidak pernah bercerita apa-apa masalah atau berkongsi cerita pon kepada mama saya. Mungkin juga saya tahu sekiranya saya bercerita, saya pasti akan dikritik.

 

"Kakak nak tengokla movie tu, mama"

"Takpayahla. Ntah apa-apa je cerita tu. Buang duit je"

 

"Ma, kakak nak masuk pertandingan ni"

"Ish...macam lah pandai sangat. Baik belajar je daripada masuk pertandingan bukan-bukan"

 

Jadinya, mama saya memang bukan kawan baik saya.

 

Semua itu berubah apabila saya mula melanjutkan pelajaran ke peringkat universiti. Berjauahan daripada keluarga sememangnya menjadikan saya lebih rapat dengan mama. Mama pulak semakin kerap 'ditinggalkan' oleh papa saya atas faktor kerja, maka mama saya lebih kerap menghabiskan masa dengan berbual dalam telefon dengan saya. Selalunya, berjam-jam lamanya.

 

Selepas itu, baru lah saya sedar, BANYAK benda yang sangat istimewa tentang mama saya.

 

Apabila saya mula mempunyai teman lelaki, mama saya begitu menerima teman lelaki saya. Mama juga rapat dengan teman lelaki saya dan menganggap dia sebagai anak. Mama begitu sporting sehinggakan boleh tengok wayang dengan kami (bukan dia mintak ikut pun), tapi dia sangat okay, walaupun bila diajak bermain boling.

 

Sebelum berkahwin, mama lah orang yang beria-ia nak melulurkan saya, nak mengikut tradisi lebih-lebih lagi saya satu-satunya anak perempuan mama. 

 

Yang paling saya tak dapat lupakan adalah semasa kelahiran anak pertama saya. Anak saya dilahirkan tidak cukup bulan. Kerana itu, penjagaannya lebih perlu diberi perhatian. Mama saya sanggup berjauhan daripada papa saya selama 6 bulan untuk menjaga anak saya kerana tidak percayakan pengasuh untuk menjaganya. Dan saya sendiri tidak pernah meminta mama untuk menjaga anak saya pun.

 

Semasa saya keguguran anak kedua, dan saya berada di hospital, mama yang tinggal di Sarawak terus menaiki kapal terbang untuk ke KL untuk menjaga saya.

 

Kenapa mama saya istimewa? Sebab mama saya sayangkan saya tanpa syarat dan tanpa perlu diminta.

Message 15 of 22 (1,219 Views)